dilluns, 9 d’abril del 2012

Mona de Pasqua clàssica amb Thermomix

INGREDIENTS

Pa de Pessic:

- 350 g d'ou (7 ous mitjans).

- 330 g de sucre-ratlladura de llimona.
- 300 g de farina.
- 1 sobre de llevat químic.

Per fer el farcit:

- 150 g de xocolata en pastilles, per fer desfeta.

- 1/2l de llet.

Per decorar:

- 150 g de melmelada de maduixa.
- Fruites (Kiwis i Maduixes).
- Ninot de xocolata (en aquest cas un conillet amb un ou).


ELABORACIÓ

Pa de Pessic:
Escalfar el forn a 180ºC. Pulveritzar el sucre a velocitat 5 -10 durant 1 minut i afegir la ratlladura de llimona a la mateixa velocitat un altre minut. Posar la papallona. Afegir els ous, programar 14 min a vel 3 ½, tot seguit afegir la farina passada pel sedàs i el llevat, barrejar 12 seg a vel 2 ½ , posar-ho en un motlle rodó i posar-ho al forn durant uns 30 min. Si es daurés molt cubrir-ho amb paper d’alumini. Per verificar la cocció punxar-ho amb un escuradents, si surt sec ja esta bé. Deixar refredar sobre una reixeta.
Farcit de Xocolata:
Primer trinxar la xocolata amb la thermomix i després barrejar- la amb la llet i programar uns 9 minuts a velocitat 3 i 1/2. Si poses la llet natural o la poses freda de la nevera programar uns 10 minuts a velocitat també de 3 i 1/2. Deixar refredar i estendre amb una espàtula dins el pa de pessic, una vegada l'haguem obert per la meitat.

Decoració:
Pelem i tallem la fruita i, després d'escampar per sobre el pa  de pessic la melmelada de maduixa, anem posant els tallets al nostre gust i deixant un espai per l'ou o la figura de xocolata que hi vulguem posar al acabar, jo en aquest cas i he posat un conillet amb un ou.




























Doncs espero que us agradi i que tingueu un FELIÇ DIA DE LA MONA!!! 

Bon profit!!! :-)D

4 comentaris:

  1. Torno a repetir: Em sembla fatàstica i molt maca.
    Una abraçada.
    Eduard.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies Eduard!!!
    La veritat és que si que era bona la mona sip... jejejeje!!! Xo no queda gaire bé que ho digui jo mateixa... :-P

    Com ja t'he dit el teu bloc molt chulo... ens anem seguint!!! :-)D

    Una abraçada per tu!!!
    Núria

    ResponElimina
  3. T'acabo de conèixer gràcies al facebook i també m'he fet seguidora teva!!!! Jo també tinc un bloc de cuina des de fa uns mesos. És senzillet...si el vols visitar.... La Cuina de l'Olga
    Salut!!
    Olga Casanova

    ResponElimina
  4. Ei Olga, moltes gràcies!!!
    Espero que t'agradi, jo estic fent canvis i mirant a veure de fer coses noves al bloc, no sé encara molt be què en sortirà de tot plegat però m'agrada improvisar fent receptes i anar a llocs interessants que tenen a veure amb la gastronomia.
    Salut doncs i seguim en contacte!!!
    Núria

    ResponElimina